Study: 93 Percent of Americans Want Companies to Have Presence on Social Media Sites

Nederland behoort volgens recent onderzoek wereldwijd gezien tot de koplopers als het gaat om het gebruik van sociale netwerken. Zouden we dus in Nederland een vergelijkbaar onderzoek uitvoeren als de 2008 Cone Business in Social Media Study, mogen we dan een vergelijkbare uitslag verwachten?

Mensen verwachten volgens dit onderzoek dat instellingen (en dus ook onderwijsinstellingen?) zich actief presenteren op sociale netwerken. 

… they also expect them to be a way to interact with companies – and based on this data from Cone, they want this to be a two-way conversation.

Interessante uitkomsten van het onderzoek zijn verder de volgende:

  • 60% of Americans regularly interact with companies on a social media site
  • 43% of consumers say that companies should use social networks to solve the consumers’ problems
  • 41% believe that companies should use social media tools to solicit feedback on products and services
  • Men are more likely to use social media tools to interact with a company than women (33% vs. 17%)
  • 33% of younger consumers (18-34) and those with household incomes over $75,000 believe that companies should try to market to them through social networks.

Wat betekent dit voor onze marketingexperts?

Leave a Reply